آیکون  باران

باران

ورودثبت نام

نیاز به مشاوره داری ؟

در ماینو، ما به اهمیت مشاوره حرفه‌ای در موفقیت کسب‌وکارها اعتقاد داریم. تیم ما از کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینه‌های مختلف تبلیغات و بازاریابی تشکیل شده است که می‌توانند به شما در شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های موجود کمک کنند.

تماس باما
خدمات شبکه های اجتماعی
    خدمات شبکه های اجتماعی
    تبلیغات در تلگرام
    تبلیغات در اینستاگرام
    تبلیغات اینفلونسری
    تبلیغات در روبیکا
    تبلیغات در ایتا
    تبلیغات در بله
سایر خدمات
    سایر خدمات
    تبلیغات در اپلیکیشن ها
    تبلیغات سایت
    تبلیغات رشد رسانه
    تبلیغات پنل پیامکی
    استودیوی تولید محتوا
دسترسی سریع
    دسترسی سریع
    اخبار
    درباره ما
    تماس با ما
    قوانین و شرایط
    ثبت نظر یا شکایت
ارتباط با ما
    ارتباط با ما
  • ایمیل : baran_ads@gmail.com
  • شماره تماس : 8905243-0513
  • آدرس : مشهد - شاهد 33 - برج ایلما - ساختمان شرکت باران
شبکه های اجتماعی
    شبکه های اجتماعی
  • icon
  • icon

© کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به شرکت باران است.

background
 background
Header

آشنایی با بازاریابی در شبکه های اجتماعی

SMM  که مخفف عبارت  Social Media Marketing به معنای بازاریابی شبکه های اجتماعی است، یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکه‌ها، می‌توانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسب‌وکار خود رونق ببخشید. با توجه به فعالیت بخش زیادی از جامعه در پلتفرم‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و … حضور و استفاده از تکنیک های سوشال مدیا مارکتینگ، تقریباً برای هر کسب‌وکاری مفید واقع خواهد شد؛ اما باید در نظر داشته باشید که SMM یک کانال فروش مستقیم نیست و تنها ابزاری است برای کمک به فروش بیشتر. در واقع فروش را مستقیما انجام نمی‌دهد و نیاز به زمان دارد؛ بنابراین، پیش از استفاده از این روش باید اهداف و نیازهای خود را بررسی کرده و سپس تصمیم بگیرید.البته قابل ذکر است که این روزها افراد زیادی برای فروش مستقیم کالا یا خدمات از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام و … استفاده می‌کنند.

 

بازاریابی با شبکه‌های اجتماعی چه معنایی دارد؟

برای تعریف ساده این مبحث باید گفت به هرگونه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی که به اهداف بازاریابی مربوط شود بازاریابی با شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود. این اهداف می توانند شامل مواردی مثل افزایش محبوبیت و شهرت نام تجاری (برند)، افزایش بازدید وب‌سایت، جذب مشتری و در نهایت افزایش فروش محصولات و سرویس‌ها از این طریق باشد.

فعالیت‌های تجاری در بستر این رسانه‌ها عمدتاً درزمینه تولید محتوا (محتوای متنی، تصویری، ویدئویی) صورت می‌گیرد. اما راه آسان‌تری هم برای دیده شدن در این رسانه‌ها وجود دارد و آن هم تبلیغات است. قلب هر شبکه اجتماعی با مشارکت مخاطبین و کاربران و به اشتراک‌گذاری محتوا در آن‌ها می‌تپد! درواقع باید گفت که این رسانه‌ها بدون اشتراک‌گذاری محتوا توسط کاربران عملاً هیچ کاربردی ندارند. همین جاست که شما باید از این قابلیت مستعد استفاده کنید و از مخاطبین یک کانال ارتباطی بسازید تا با اشتراک‌گذاری محتوای شما، مسیر درست را انتخاب کرده باشید.

فرقی نمی‌کند محتوای شما از طریق منشن کردن (تگ کردن) اسامی دوستان و آشنایان در زیر پست‌های اینستاگرام و یا ریتوئیت کردن در توئیتر به اشتراک گذاشته شود، نکته اساسی اینجاست که محتوای شما باید باکیفیت، مرتبط و مجذوب‌کننده باشد تا منجر به اشتراک‌گذاری زیاد و مشارکت کاربران دیگر شود.

 

اختصاص دادن بودجه مورد نیاز برای حضور در سوشال مدیا

پیش از اجرای SMM یا بازاریابی شبکه های اجتماعی، باید میزان بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید را مشخص کنید. به خاطر داشته باشید که حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ترک ناگهانی آن‌ها کاری غیرحرفه‌ای است و باعث خراب شدن اعتبار شما خواهد شد. مخاطبان در چند ماه نخست، تنها با رسانه‌های شما درگیر می‌شوند و نمی‌توان از همان ابتدا انتظار سود زیاد داشت. سوالی که پیش می‌آید این است که چقدر هزینه کنید تا بازاریابی شبکه های اجتماعی بازدهی خوبی برای شما داشته باشد؟ پاسخ به این سوال برای هر کسب‌وکاری متفاوت است، اما به‌ طورکلی پیشنهاد می‌شود که 25 درصد از کل هزینه‌ای که برای تبلیغات و سئو در نظر گرفته‌اید را برای SMM خرج کنید.

 

5 رکن کلیدی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی از دیدگاه پلتفرم بافر:

1. استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی:

این مرحله شامل تعیین اهداف، کانال‌های رسانه اجتماعی مورد استفاده، شناسایی مخاطبین و نوع محتوایی است که به اشتراک گذاشته می شود.

2. برنامه‌ریزی و انتشار محتو در بازاریابی شبکه های اجتماعی:

کسب‌وکارها باید برنامه‌هایی را پیش‌نویس کنند که چگونگیِ تولید محتواهای آن را بدانند (یعنی فعالیت بازاریابی از راه ساخت ویدئو است؟ و یا محتوا بصورت عکس و متن خواهد بود؟) و تصمیم بگیرند که چه زمانی و روی چه پلتفرمی منتشر شود.

3. گوش دادن و تعامل در بازاریابی شبکه های اجتماعی:

شنیدن و نظارت بر آنچه کاربران، مشتریان و دیگران در مورد پست ها، محتواها محصولات و خدمات و سایر دارایی‌های تجاری می گویند. این ممکن است نیاز به اتخاذ یک ابزار تعامل رسانه‌های اجتماعی داشته باشد. باید به دنبال ایجاد کانال تعاملی دوستانه با مخاطب بود.

4. تجزیه و تحلیل و گزارش در بازاریابی شبکه های اجتماعی:

بخشی از حضور در رسانه‌های اجتماعی این است که بدانید محتواها تا کجا پیش‌میروند، بازخورد‌ها را تحلیل کرده، پس بنابراین گزارش‌های تعامل بسیار مهم هستند.

5. تبلیغات در بازاریابی شبکه های اجتماعی :

استفاده از تبلیغات در رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای توسعه بیشتر یک برند است. مانند برگزاری کمپین‌ها و یا استفاده از اینفلوئنسرها در پلتفرم‌های مختلف

از مهمترین اقدامات جهت شروع و تداوم فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی بکاربردن استراتژی مناسب است. اینکه چه گام‌هایی باید طی‌کنیم و چگونه ارتباط برقرار کنیم و حس اعتماد را در آنها بوجودآوریم که در جهت نیل به اهداف بیزینس پیش‌رویم. در ادامه به 2 مورد از آنها میپردازیم.

2 مورد از استراتژی‌های بسیار مهم در بازار یابی‌شبکه‌ های اجتماعی:

یکی از استراتژی مهم مورد استفاده در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایجاد پیام‌ها و محتوایی است که تک‌تک کاربران با خانواده، دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارند.

این استراتژی بر انتشار دهان به دهان تکیه دارد و مزایای متعددی را ارائه می دهد. اولاََ دسترسی پیام به شبکه‌ها و کاربرانی را افزایش می‌دهد که در غیر این صورت مدیر شبکه‌های اجتماعی هرگز به این مخاطب‌ها دسترسی پیدا نمی‌کرد. این مدل استراتژی از طریق ایجاد محتوا ویروسی امکان پذیر است(ویروسی بودن اصطلاحا به معنی نشر سریع و گسترده است)

ثانیاً، محتوای به اشتراک‌ گذاشته‌شده زمانی که توسط شخصی ارسال می‌شود که گیرنده می‌شناسد و به او اعتماد دارد، تأیید ضمنی دارد.

و دومین استراتژیِ مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی ایجاد محتوای چسبنده است. این بدان معنا‌ است که توجه کاربر را به خود جلب می‌کند و احتمال انجام یک اقدام دلخواه را افزایش میدهد. مانند خرید محصول، نظر درباره محصول و یا اشتراک گذاری با دیگران در شبکه‌های اجتماعی.