آیکون  باران

باران

ورودثبت نام

نیاز به مشاوره داری ؟

در ماینو، ما به اهمیت مشاوره حرفه‌ای در موفقیت کسب‌وکارها اعتقاد داریم. تیم ما از کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینه‌های مختلف تبلیغات و بازاریابی تشکیل شده است که می‌توانند به شما در شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های موجود کمک کنند.

تماس باما
خدمات شبکه های اجتماعی
    خدمات شبکه های اجتماعی
    تبلیغات در تلگرام
    تبلیغات در اینستاگرام
    تبلیغات اینفلونسری
    تبلیغات در روبیکا
    تبلیغات در ایتا
    تبلیغات در بله
سایر خدمات
    سایر خدمات
    تبلیغات در اپلیکیشن ها
    تبلیغات سایت
    تبلیغات رشد رسانه
    تبلیغات پنل پیامکی
    استودیوی تولید محتوا
دسترسی سریع
    دسترسی سریع
    اخبار
    درباره ما
    تماس با ما
    قوانین و شرایط
    ثبت نظر یا شکایت
ارتباط با ما
    ارتباط با ما
  • ایمیل : baran_ads@gmail.com
  • شماره تماس : 8905243-0513
  • آدرس : مشهد - شاهد 33 - برج ایلما - ساختمان شرکت باران
شبکه های اجتماعی
    شبکه های اجتماعی
  • icon
  • icon

© کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به شرکت باران است.

background
 background
Header

تبلیغات پیامکی چه تاثیری در بازاریابی دارد

در جهان امروز که مخاطبان کسب‌وکارها در معرض بمباران اطلاعاتی از سوی شبکه‌های مختلف قرار گرفته‌اند، بازاریابی پیامکی بیش از پیش مورد استقبال شرکت‌ها قرار گرفته است. در واقع اس ام اس مارکتینگ راه‌حل تعامل مستقیم با مخاطبین هدف است؛ آن‌هم در دنیایی که رسانه‌های مختلف دیجیتال آن‌ها را به صورت گروهی مورد هجوم اطلاعاتی خود قرار می‌دهد. SMS Marketing به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا به صورت مستقیم و فوری با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنند.

در این مقاله جامع، همه چیزهایی را که باید در مورد بازاریابی پیامکی بدانید را بررسی می‌کنیم. ابتدا به تعریف بازاریابی پیامکی و سپس به مزایا و معایب آن می‌پردازیم و نکاتی کاربردی در مورد آن ارائه می‌دهیم. چه صاحب یک کسب‌و‌کار کوچک باشید و چه یک متخصص بازاریابی، در این بلاگ با آموزش گام به گام بازاریابی پیامکی همراه شوید تا با دنیای این روش تبلیغاتی آشنا شوید و ببینید که بازاریابی پیامکی چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی شکلی از بازاریابی دیجیتال است که شامل ارسال پیام‌های تبلیغاتی برای گروهی از افراد از طریق پیامک است. این پیام‌ها می‌توانند شامل هر چیزی باشند، از تخفیف‌ها و تبلیغات گرفته تا اطلاع‌رسانی در مورد به‌روزرسانی‌ها و یادآوری‌ها. SMS Marketing در واقع ابزار بسیار مؤثری برای دسترسی مستقیم و سریع به مشتریان است، زیرا پیام‌های متنی معمولا در عرض چند دقیقه پس از دریافت باز می‌شوند.

به‌علاوه، این شیوه از بازاریابی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا ارتباط شخصی‌شده‌ای را به مخاطبین خود ارائه دهند، زیرا پیام‌ها را می‌توان بر اساس اطلاعات، ترجیحات و رفتارهای مشتریان تنظیم کرد. با این حال، مهم است اطمینان حاصل کنید که اصول بازاریابی پیامکی را در کسب‌وکار خود به درستی درک کرده‌اید تا بهترین نتیجه ممکن را از آن بگیرید.

مزایای بازاریابی پیامکی

مزایای بازاریابی پیامکی به قدری زیاد هستند که این شیوه را به یک روش محبوب بازاریابی نسبت به بسیاری از اشکال تبلیغاتی از جمله بازاریابی سنتی تبدیل کرده است. در ادامه به شما نشان می‌دهیم که بازاریابی پیامکی چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد.

بدون نیاز به اینترنت

شاید اولین مزیتی که بازاریابی پیامکی دارد، عدم نیاز به اینترنت باشد. در چنین شرایطی مشاغل می‌توانند در هر زمانی و برای هر فردی با هر نوع تلفن همراهی، پیامک تبلیغاتی بفرستند. بنابراین نسبت به روش‌های دیجیتال که تنها برای گوشی‌های اندرویدی یا دارندگان گوشی آیفون قابل استفاده هستند، پیامک قابلیت ارسال به تمامی مدل‌های گوشی فارغ از قابلیت اتصال آن‌ها به اینترنت را دارد.

از طرفی گاهی ممکن است به دلایل مختلف اتصال به شبکه اینترنت از بین برود و یا سرعت داده‌های تلفن همراه تا حد زیادی افت پیدا کند، این باعث می‌شود که کاربران برای دسترسی به بازاریابی‌های دیجیتال انجام شده محدود شوند. اما پیامک در این زمان به عنوان یک راه‌ حل ساده بدون توجه به قطعی اینترنت می‌تواند تأثیرگذاری خاص خود را داشته باشد.

دسترسی سریع به مخاطبین

در بحث مزایا و معایب بازاریابی پیامکی، از دیگر فواید این شیوه می‌توانیم به قابلیت دسترسی سریع آن به مخاطبین اشاره کنیم. بسیاری از شیوه‌های تبلیغاتی مثل بیلبوردها یا نمایشگاه‌های تبلیغاتی به صورتی برنامه‌ریزی می‌شوند که بازدهی آنها در طولانی‌مدت سنجیده شود. اما از آن‌جایی که پیامک در کسری از ثانیه به مخاطبین ارسال می‌شود، نتایج ملموس‌تر و سریع‌تری را به دنبال دارد.

البته سرعت بازاریابی پیامکی از جهات مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای مثال بر خلاف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و حتی بازاریابی ایمیلی هیچ نیازی به ایجاد محتوای تصویری مطابق با محتوای متنی تبلیغات خود ندارید. به همین دلیل مخاطب خیلی سریع به بررسی پیامک خواهد پرداخت. از سوی دیگر پیامک‌ها محدودیت کاراکتری پایینی دارند. به همین دلیل نیازی نیست که برای نوشتن آن‌ها زمان و سرمایه زیادی اختصاص دهید. این نیز در جایگاه خود به ارسال سریع و آسان پیامک‌های بازاریابی کمک زیادی می‌کند.

نرخ باز شدن بالا

وقتی مزایا و معایب بازاریابی پیامکی را بررسی می‌کنیم، یکی از نکاتی که جلب توجه زیادی می‌کند، نرخ باز شدن بالای پیامک است که حتی اگر برای صاحب کسب‌وکار سودآوری نداشته باشد، می‌تواند در شناخته شدن نام برند او تأثیر فوق‌العاده زیادی داشته باشد. پس اگر می‌خواهید مخاطبین هدف شما، با پیام تبلیغاتی برندتان درگیر شوند، می‌توانید از پیامک برای وادار کردن آن‌ها به انجام این کار استفاده کنید.

در 98 درصد از مواقع پیامک‌های بازاریابی باز و خوانده می‌شوند. حالا جالب است که مقایسه‌ای از پیامک‌های متنی با ایمیل‌های بازاریابی داشته باشیم به گونه‌ای که نرخ باز شدن ایمیل‌های بازاریابی تنها 21 درصد گزارش شده است. این در حالی است که حداقل در کشور ما تعداد بسیار محدودی از افراد به ایمیل دسترسی دارند و یا به صورت مداوم از آن استفاده می‌کنند.

نرخ تعامل و جواب‌دهی بالا

نمی‌توان گفت که نرخ باز شدن پیامک‌ها بالاست، اما نرخ پاسخ‌گویی آن کم است. به نسبت هر چه یک پیام تبلیغاتی بیشتر دیده شود، به همان اندازه هم در جلب توجه و جذب مخاطب هم مؤثر عمل خواهد کرد. طبق تحقیقات انجام شده میانگین نرخ پاسخ به پیامک‌های بازاریابی مشاغل مختلف حدود 45 درصد یعنی چیزی نزدیک به نصف گزارش شده است. این آمار می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد و در صورت استفاده درست بازدهی و سوددهی زیادی را به دنبال داشته باشد.

بنابراین اگر می‌خواهید که بازخورد سریعی از مشتریان خود دریافت کنید، بازاریابی پیامکی می‌تواند برای شما بهترین پیشنهاد باشد. مردم پیام شما را دریافت می‌کنند و خیلی سریع بعد از مطالعه آن در صورتی که تعامل لازم را برقرار کرده باشید و بتوانید اعتبار لازم را در بین آن‌ها کسب کنید، به متن پیام عکس‌العمل نشان خواهند داد.

مقرون‌به‌صرفه

از دیگر مزایای بازاریابی پیامکی می‌توانیم به مقرون‌به‌صرفه بودن آن اشاره کنیم. این شیوه در مقایسه با بسیاری از روش‌های تبلیغاتی دیگر هزینه زیادی ندارد. خصوصاً اینکه هزینه آن به ازای هر پیامک دریافتی محاسبه می‌شود. به عبارتی اگر به هر دلیلی مانند خاموش بودن خط مورد نظر، پیامک ارسالی شما به دست مخاطب هدف نرسد، هزینه آن برای شما محاسبه نخواهد شد.

به همین دلیل پیامک‌ها یک فناوری ساده و ارزان اما کارآمد هستند که می‌توانند به شما کمک کنند که در هزینه‌های بازاریابی خود صرفه‌جویی کنید. برای کسب‌وکارهایی که واقعاً برای بازاریابی پیامکی خود یک برنامه منظم و حرفه‌ای می‌چینند، این شیوه می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری ارزشمند مورد استفاده قرار بگیرد.

روش شخصی‌سازی شده

پیامک‌ها بر خلاف بسیاری از شیوه‌های بازاریابی کاملاً شخصی هستند و تنها به دست مخاطب هدف خواهند رسید. این مزیت کاربردی را نیز می‌توان در لیست مزایا و معایب بازاریابی پیامکی قرار داد.

معایب بازاریابی پیامکی

در بحث مزایا و معایب بازاریابی پیامکی، نوبت به بررسی معایب این شیوه می‌رسد. هر روش تبلیغاتی را که در نظر بگیرید، می‌تواند در کنار فوایدی که دارد، چالش‌هایی را نیز به همراه داشته باشد که اگر خوب مدیریت نشوند. آنها می‌توانند منابع اختصاصی و سرمایه‌گذاری‌های ما را هدر بدهند. در ادامه به معرفی این معایب می‌پردازیم.

فضای تبلیغاتی محدود

یکی از بزرگ‌ترین معایب بازاریابی پیامکی این است که نمی‌توان در آن از محتواهای صوتی و تصویری برای جلب توجه مخاطب استفاده کرد. بنابراین بدون اینکه بتوانید این شیوه را دور بزنید، باید مانند سایرین تنها در قالب یک فرم کوتاه پیامکی نظر مخاطب را جذب و ترغیب به مشارکت کنید. البته این حالت در آن واحد می‌تواند نقطه قوتی نیز محسوب شود، زیرا نیازی به وارد شدن شما به جزئیات و صرف وقت و زمان زیادی ندارد.

اما راه‌ حل رفع این چالش این است که از آن درست و به موقع استفاده کنید و محتوای خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که روی مخاطب تأثیرگذاری لازم را داشته باشد. به همین دلیل این شیوه را هم می‌توان به عنوان مکمل سایر روش‌های بازاریابی در نظر گرفت.

تعداد محدود کاراکترها

شما برای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی خود تنها به چند کاراکتر محدود هستید. بنابراین باید بدانید که در چنین فضایی کدام جملات بیشتر روی مخاطبین اثر خواهند داشت. اگر تصور می‌کنید که خیلی در این زمینه خلاق نیستید، شاید بد نباشد از یک کپی‌رایتر حرفه‌ای کمک بگیرید تا بتواند نرخ تعامل شما را بالا ببرد.

عدم استفاده دوباره از محتوا

شما با انجام برخی روش‌های بازاریابی می‌توانید بارها از آن استفاده کنید. برای مثال تبلیغات چاپی یا تلویزیونی معمولاً بارها قابلیت استفاده دوباره دارند. این در حالی است که محتوای بازاریابی پیامکی تنها یک بار برای استفاده جذاب خواهد بود. البته نباید فراموش کنیم که هزینه چنین تبلیغاتی در مقایسه با بازاریابی پیامکی حتی در سطح گسترده و میلیونی هم قابل مقایسه نیست.